سرویس کاهش پینگ چیست؟

آشنایی با سرویس کاهش پینگ مستلزم شناخت کامل پینگ است.  اگر طرفدار بازی های آنلاین هستید یا زیاد با اینترنت کار می کنید  یا علاقه زیادی به دیدن فیلم دارید قطعا سرعت اینترنت برایتان بسیار مهم است. پینگ در واقع به مدت زمانی گفته می شود که انتقال اطلاعات صورت می گیرد. هرچه این سرعت انتقال کمتر باشد برای کاربر مفید تر است. با این سرویس انتقال اطلاعات بهتر و در مدت زمان کمتری صورت می گیرد. به همین علت کاربران اینترنتی همیشه به دنبال راهی برای کاهش پینگ هستند.

کلمه پینگ از کجا می آید؟

افرادی معتقدند که کلمه پینگ برگرفته از کلمه pocket internet groper  است.

عملکرد سرویس کاهش پینگ:

این سرویس سرعت انتقال داده را زیاد می کند.  این سرویس سرعت پینگ را با کاهش تایم پینگ زیاد می کند. از قطعی اتصال کاربر با سرویس سرور مورد نظر جلوگیری می کند.   سرویس کاهش پینگ کوتاهترین مسیر رابین کاربرد و سرور بازی انتخاب می کند. با استفاده از این سرویس حتی می توانید سرعت اینترنت خود را بالا ببرید. با این سرویس می توانید بدون تغییر در اینترنت و یا حتی بدون تغییر در سرویس دهنده اینترنت، پینگ را کاهش دهید. این موضوع برای گیمر ها و افراد علاقه مند به بازی آنلاین بسیار اهمیت دارد.

تاثیر کاهش پینگ در بازی آنلاین:

آیا فقط مهارت شما در بازی  مهم است؟ سرویس کاهش پینگ وقتی برای شما اهمیت پیدا می کند که رقیبانی داشته باشید که سرعت انتقال داده بالاتری نسبت به شما داشته باشند. آن ها زودتر از شما قاب های بازی را دریافت می کنند.  هرچند که تبحر شما در آن بازی بیشتر باشد اما تاثیری در برد شما نخواهد داشت. مهارت به همراه سرعت خوب و کاهش پینگ می تواند بسیار برای گیمر تاثیر گذار باشد. این سرویس به این منظور به وجود آمده است.

چگونه می توانم از کاهش پینگ استفاده کنم؟

دونوع سیستم کاهش پینگ داریم:

1.کاهش پینگ داخلی:

همه افرادی که از اینترنت استفاده می کنند خارج از نوع اینترنت مصرفی، پینگ داخلی دارند. این پینگ به معنای مدت زمان انتقال داده ها و پینگ اینترنت تا سرورهای تهران می باشد.

2. پینگ خارجی:

گاهی اوقات سرور بعضی از سایت ها داخل ایران نیست. سرور برخی از بازی های آنلاین خارج از ایران می باشد. برای دسترسی به آن سرور باید به خارج از ایران وصل شد. به زمان متصل شدن به سرور خارجی همان  پینگ خارجی می گوییم.

اگر از سیستم ADSL استفاده می کنید می توانید از شرکت بخواهید که پینگ داخلی تان را کم کند. اما این کافی نیست. شما نیاز به کاهش پینگ داخلی و خارجی باهم را دارید. ممکن است بازی آنلاین انجام دهید و یا وارد سایتی شوید که سرور آن در ایران نباشد. از این رو شرکت هایی وجود دارند که می توانید با هزینه اندکی اکانت ماهانه این سرویس را از وب سایشان خریداری کنید.

 سرویس کاهش پینگ چگونه کار می کند؟

کارکرد پینگ به صورت زیر است:

مبدا بسته کوچک که حاوی داده است و به پاسخ نیاز دارد به مقصد ارسال می کند.سرور مقصد بسته ارسال شده را دریافت می کند.سرور مقصد بسته را پاسخ می دهد و به سیستم مبدا می فرستد.زمان رفت و برگشت بسته محاسبه شده و اعلام می گردد.

به یاد داشته باشید که این مراحل تکرار می شود و اصل مهم کاهش مدت زمان پینگ است. این سرویس کوتاه ترین مسیر و کوتاه ترین زمان را برای فرآیند پینگ انتخاب می کند.

مثال: در بازی آنلاین پرتاب شی به سمت هدف، مرحله اول ارسال داده از مبدا به مقصد می باشد. شی مورد نظر می تواند توپ باشد که به سمت دروازه می رود یا نیزه ای باشد که به سمت هدف می رود. به مدت زمان اثر این نیزه یا توپ و برخورد آن ها به هدف زمان پینگ می گوییم. هرچه این زمان کمتر باشد راندمان کاربر برای بازی آنلاین بهتر می شود.

جمع بندی:

امیدواریم که مطالب جمع آوری شده برای گیمرها و افرادی که با اینترنت کار  می کنند مفید بوده باشد. این سیستم بهترین روش برای کاهش زمان پینگ به شمار می رود. هرچه پینگ کمتر باشد میزان زمان انتقال اطلاعات کمتر است. این سرویس عموما برای پینگ ها خارجی کاربرد دارد. در اکثر سرویس ها، امکان آزمایش سیستم توسط کاربر وجود دارد.