پینگ چیست و چه تاثیری در سرعت اینترنت دارد

پینگ  و  تاثیر آن در سرعت اینترنت  ( کاهش پینگ )

 

طرفداران بازی‌های آنلاین  و کاربرانی که به پایداری و کیفیت سرویس‌ اینترنت  اهمیت میدهند ، احتمالا عبارت “پینگ” Ping  را شنیده‌اند و ممکن است این را نیز بدانید که هرچقدر پینگ کمتر باشد سرویس اینترنت شما از کیفیت بهتری برخوردار است. به همین جهت برای راهنمایی شما در نتخاب مناسب‌ترین سرویس در این نوشته سعی کردیم همه‌چیز درباره پینگ سرویس اینترنت را بررسی کنیم.

پینگ چیست؟

پینگ ping  معیاری برای احتساب فاصله‌ی زمانی اتصال بین دو دستگاه در شبکه است.

از طریق میزان پینگ یک سرویس اینترنتی، می‌توان دریافت که چقدر طول خواهد کشید که یک بسته اطلاعات از سمت دستگاه هوشمند مانند کامپیوتر به سمت سرور رفته و دوباره از آن مسیر برگردد. پینگ درواقع تأخیر زمانی است که در هنگام انجام هر کار Online اتفاق میافتد، از کلیک بر روی لینک، تا استریم کردن یک ویدئو.

اما پینگ صرفاً ابزاری برای اندازه‌گیری «تأخیر» نیست. هر شبکه از تعداد متعددی دستگاه و سرور تشکیل‌شده است. هرکدام از این دستگاه‌ها می‌توانند داده‌ای را که آن را “Packet”  می‌نامند به دستگاه هوشمندی که مقصد است ارسال کند. دستگاه مقصد بسته‌ی ارسالی که نیاز به پاسخ دارد را دریافت می‌کند و در جواب یک Packet به دستگاه اول ارسال می‌کند. این مراحل برای هر پینگ تکرار می‌شود. پینگ دستوری است که این امکان را فراهم می‌کند مدت زمان رفت و برگشت بسته‌ها را بین دستگاه‌ها ، اندازه بگیرید. استفاده از دستور پینگ برای چک کردن وضعیت سرورها بسیار مفید است. اگر یکی از سرورها down شود و یا کند عمل کند، می‌تواند مانع اتصال دو دستگاه به یکدیگر شود. در این وضیعت Packet Loss اتفاق خواهد افتاد و همان‌طور که از نامش مشخص است، Packet Loss زمانی اتفاق می‌افتد که بسته ‌یا بسته‌هایی از داده به مقصدشان نمی رسند. پینگ همچنین کمک می‌کند تا بسته‌هایی که از بین رفته‌اند دیده شوند. برای مثال فرض کنید دستور پینگ را اجرا کرده‌اید و با پاسخ‌های مختلف روبرو شده‌اید. مثلاً  Request timed out یعنی Packet توسط رایانه مقصد دریافت نشده است، یا پاسخ‌های سرور به دستگاه اول ارسال نشده است. یا ممکن است در طول مسیر ارسال و دریافت از بین رفته باشد.

شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنتی، سرعت اتصال اینترنتی و  پهنای باند کافی و محل جغرافیایی روی میزان پینگ تاثیر دارد. اگر به پینگ پایین احتیاج دارید، از سرویس کاهش پینگ  فراپینگ استفاده کنید .

خرید سرویس کاهش پینگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =